Some cars pollute much more than trucks

Another trick from the automobile industry?

Despite having the same exhaust system, some diesel cars emit more than twice nitrogen oxide than a trailer of 18 tons. And besides, it is legal. This is the case of Mercedes “C 220 CDI” with a nitrogen oxide emission of 643 mg/km compared to 250 mg/km from the cargo truck “Actros 1848”.

The reason is that to get the truck’s permission of use, a test under real conditions is carried out. By contrast, for the automobile the permission is gotten only by fulfilling theoretical values obtained from the laboratory.

Trailers and some automobiles have the same filter system, the SCR catalyst. This works by injecting the compound called “AdBlue” in the exhaust gases. AdBlue converts the nitrogen oxide from the diesel engine into water and nitrogen, which is ideal. However, the fact is that the AdBlue tank of most automobiles is so small that it injects much less amount of AdBlue in the exhaust gases than in a truck -which tank is bigger-, and therefore cannot achieve the optimal conversion of nitrogen oxide, and by consequence emitting a larger amount of toxic gas to the environment.

The verdict is that producers build the system only to meet the emission values in laboratory tests, but unfortunately, not in reality.

Information from Ktipp Nr.10 May 2016

Algunos automóviles contaminan mucho más que un camión de carga. ¿Artimañas de la industria automotriz?

A pesar de contar con el mismo sistema de escape, algunos autos de diesel emiten más del doble de óxido de nitrógeno que un tráiler de 18 toneladas. Y además, es legal. Es el caso del Mercedes “C 220 CDI”, con una emisión de 643 mg/km de óxido de nitrógeno en comparación con 250 mg/km del camión de carga “Actros 1848”.

La razón es que, para obtener el permiso de utilización de un camión de carga, se realiza un test en condiciones reales. Por el contrario, para el automóvil se obtiene el permiso cumpliendo con valores teóricos obtenidos del laboratorio.

Los tráilers y algunos automóviles poseen el mismo sistema de filtro, el catalizador SCR. Este funciona mediante la inyección del compuesto llamado “AdBlue” en los gases del escape. El AdBlue convierte el óxido de nitrogeno del motor de diésel en agua y nitrógeno, lo cuál es ideal. Sin embargo, el hecho es que el tanque de AdBlue de la mayoría de los automóviles es tan pequeño que inyecta mucho menos cantidad de AdBlue en los gases de escape que un camión de carga -con un tanque mucho más grande-, y por ello no puede lograr la conversión del óxido de nitrógeno, emitiendo una mayor cantidad de dicho gas tóxico al medio ambiente.

El veredicto es que los productores construyen el sistema únicamente para cumplir en las pruebas de laboratorio con los valores de emisión de gases, y desgraciadamente, no en la realidad.

Información obtenida de Ktipp Nr.10 Mayo 2016

 

 

 

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